Isnin, 22 Oktober 2012

AMALAN KEBATINAN

Gambar hiasan

Amalan Kebatinan

Amalan Mendekatkan Diri Kepada Allah dan kesuksesan Hidup Di dunia

Assalamulaikum saudara pembaca budiman, tujuan saya menulis artikel. Tidak perlu bertapa, tak perlu puasa sebagai tirakat, latihanya dimana sahaja anda boleh menjalaninya, asalkan tempat yang bersih. Sebaik-baiknya ialah dirumah sendiri, kerana latihannya tidak terikat dengan waktu, latihannya sekali siang dan malam sekali, masanya sangat panjang bagi latihan yang siang antara waktu selepas subuh hingga sebelum maghrib, dan latihan malam pula waktunya antara selepas maghrib hingga sebelum subuh, pilih waktu mana yang sesuai bagi anda untuk jalani latihannya. 

Bagi sesiapa yang tercari-cari dan berminat untuk memiliki amalan kebatinan berupa penghayatan diri dalam mencari keredhaan Allah S.W.T maka saya sedia berkongsi dengan anda semua, sudah ramai orang memiliki dan sukses dalam kehidupan mereka kerana keyakinan dan penghayatan yang benar-benar serius menjalaninya. Berzikir juga memerlukan penghayatan, baca Al-Qur’an juga memerlukan penghayatan, begitu juga amalan yang saya ingin kongsikan juga memerlukan penghayatan tiada amalan yang berat untuk dilakukan, tiada zikir yang panjang lebar sehingga boleh membuatkan anda berasa mudah jemu dengan amalan anda, maka tiada lagi keberkatan didalam-nya.ini ialah untuk berkongsi amalan kebatinan sesama saudara pembaca semua.

Tetapi amalan kebatinan yang saya ingin kongsikan ialah lebih kepada berbentuk penghayatan, jika tiada penghayatan maka tiada makna sesebuah amalan atau ilmu yang kita pelajari dan perolehi. Sesungguhnya sesuatu amalan hendaklah memiliki penghayatan, sama juga dengan berzikir atau membaca Al-Qur’an, jika hanya sekadar membaca tapi jika tiada penghayatan maka seolah-olah makan nasi tanpa lauk.

Ia lebih kepada mendayagunakan potensi yang ada pada diri atas kurniaan Allah S.W.T kepada setiap manusia, hanya kita sahaja yang terlepas pandang hal tsb, seterusnya mengharap redha Allah, jika bukan dengan izinnya tidak bermakna apa saja usaha yang kita lakukan samada dalam soal mencari rezeki sekalipun. Bukankah kita manusia tergolong dalam golongan umat yang lemah..? Oleh itu marilah kita pohon daya diri kita yang sejati kehadrat Allah Azza Wa Jalla yang Al-Jabbar dan Al-Razak.

Sebenarnya potensi ini sudah ada pada setiap manusia hanya ianya perlu dibangkitkan dan dibuka jalannnya oleh seseorang yang diberi tauliah atau kebenaran mengijazahkan pula kepada orang lain, dan saya ada kebenaran itu, potensi diri ini jika tidak didayagunakan atau dibangkitkan ianya tidur hanya bertindak dikala terdesak (  emergensi ) sahaja. Tapi setelah dibuka potensi daya diri yang sejati ini maka ianya sedia bekerja pada bila-bila masa sahaja tanpa perlu menunggu saat terdesak.

Hanya perlu meninggalkan apa yang ditegah dalam islam dan ikut apa yang disuruh dalam islam.  Sangat mudah kerana tiada syarat yang membebankan, sehingga boleh membawa kepada kemudharatan kepada diri kita sendiri. Guru saya sendiri pernah bertanya kepada gurunya “Datuk Harun Din” mengenai Ilmu ini, kata guru beliau ini adalah ilmu ” kasyaf tahap tinggi “, jika ingin memilik tahap dasar sekalipun kena bertapa selama dua tahun baru dapat memilikinya, tetapi hari ini tak perlu menunggu begitu lama dan bertapa lagi, hanya perlu menghubungi saya bagi sesiapa yang berminat. Ijazah hari ini balik terus boleh mendayagunakannya sesuai dengan hajat anda, tetapi Awas!!! jangan digunakan untuk tujuan yang salah.

Saya ada sediakan pakej bagi yang mampu ianya tiga dalam satu, sebenarnya ia lebih dari itu, dan bagi yang kurang mampu saya sediakan satu persatu. Tahap Dasar, Tahap Guru dan Tahap Master Guru. Untuk sebarang pertanyaan boleh emailkan pertanyaan anda kepada saya mengenai  mahar setiap tingkatan dari dasar hingga ke tahap Master Guru. Berubahlah hari ini..jika kita tidak berusaha untuk berubah maka tidak ada sesiapa yang akan mengubah diri kita, Allah telah menetapkan tetapi kita perlu berusaha untuk mengadakannya. Bagi sesiapa yang berminat mendalami ilmu agama lagi sesuai memilikinya.

Rata-rata yang telah memilikinya menyatakan kesuksesan mereka dalam usaha dan dagangan mereka, perhubungan yang kekeluargaan bertambah baik, perhubungan dengan Allah S.W.T lagi bertambah baik dan rapat kerana setiap kali kita menjalani latihan kita sentiasa berdoa’ memohon keredhaannya, maka dari situlah kita bertambah rapat dengan Allah, jika diizinkan Allah kita dipermudahkan memiliki ilmu dan pemahanan tentang agama ketahap pemahaman yang tinggi seterusnya diangkat darjat yang tinggi disisi Ilahi Rabbi. Anda akan di bimbing oleh saya, anda tidak akan dilepaskan begitu sahaja selepas diijazahkan.Think positif, don’t  think negatif, just do it!. Akhir kata dari saya, dapatkan dan amalkannya.

perjalananmukmin@gmail.comsentiasa 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan